‘’Çocuklar dayanıklı olsalar da taştan yaratılmamışlardır’’
Çocuk ve Ergenlerde Psikoterapi Nedir?
Çocuk ve ergen terapisi veya psikoterapi, nihai hedefi çocuğun veya ergenin refahını, duygusal dengesini yeniden kazanması ve ortaya çıkardığı semptomları hafifletmesi olan bir terapötik tedavi türüdür. Ayrıca ebeveynlerin çocuklarında güvenli bir bağlanma bağını güçlendirebilmesi veya geliştirebilmesi için de çalışıyoruz: onlara empati, ulaşılabilirlik, koşulsuzluk, kabul, saygı ve duygusal düzenleme sağlamak. 4 veya 5 yaşından itibaren tavsiye edilir.
Psikolojik danışmayı gerektirebilecek davranışlar veya sorunlar
Yine yaşına göre geçmiş davranışlar sergiliyor (örn. işemek, öfke nöbetleri geçirmek)
Kuralları veya sınırları anlamıyor gibi görünüyor.
Neredeyse tüm faaliyetlerinde (spor, arkadaşlar, aile, okul) donuk ve kayıtsız
Okula karşı motivasyon ve ilgi eksikliği.
Çocuk artık aynı değil, çok değişti.
Arkadaşlarıyla sık sık kavgalar.
Hiç arkadaşı yok, kimse onu davet etmiyor, dahil etmiyor.
Katılık: Her şey tek yönlü olmalıdır.
Çok yoğun korkular.
Ne söylediğine, ne yaptığına hakim olamıyor.
Günlük aile yaşamında sık sık kavgalar ve çatışmalar.
İşiyor ya da büyük çişini yapıyor.
Travmatik bir durum yaşadı.
Tikler, ritüeller, tuhaf fikirler.
Kendine zarar veriyor.
Anne ve babasından ayrıldığında aşırı derecede sıkıntı yaşar.
Çocuk ve Ergen Terapisi nasıl geliştirilir?
Çocukluk ve ergenlik dönemindeki psikoterapi mutlaka ebeveynleri de içerir. Her çocuğa özel bir terapi tasarlanmıştır; İçinde farklı oturum türleri birleştirilmiştir:
Ebeveyn Rehberlik Görüşmeleri
Baba/Anne ile Bağ Kurma Seansları
Aile Seansları
Temas etmek
Okul
Ebeveynlere Özel Bireysel Seanslar
Çocukla bireysel seanslar
Oyun, çizim ve kelimeler yoluyla iletişim.
Çocuğa kendini izleme, öz düzenleme, başa çıkma, rahatlama, sosyalleşme ve çatışma çözümü için araçlar sağlar.
Duygusal öz düzenleme üzerinde çalışılır.
Anne veya babayla bağ kurma seansları
Odak noktası çocukla olan etkileşim ve anne/baba bağıdır.
Ebeveynler, çocuklarının duygusal ihtiyaçlarını yönetmelerine yardımcı olmaya teşvik edilir.
Çocuğa güvenli bağlanma ve saygı teşvik edilir.
Aile seansları
Terapist ve aile ile toplantılar.
Her iki ebeveyn de terapistle ayrı görüşmelere ve aile seansına ayrı ayrı katılarak çocuğun aile dinamiklerini yeniden yaratır. Terapist uygun görürse ve ebeveynler isterse birlikte ebeveyn oryantasyon görüşmesi yapabilirler.
Ebeveynler neden çocuğun terapisine katılmak zorundadır?
Kısır döngüden çıkmak için müdahalelerini ayarlarlar.
Çocuğunuzu daha iyi anlamanıza ve beklentilerinizi ayarlamanıza yardımcı olur.
Duygusal doğrulama ve saygılı sınırlar teşvik edilir.
Çocuğunuza, çocuğun özgüvenini artıracak şekilde bakabilmek.
Çocuğunuz için bir model görevi görürler.
Çocuğun farklı alışkanlıklar ve rutinler uygulamasına yardımcı olurlar.
Duygusal öz düzenleme, kontrollü yetişkinlerden öğrenilir.
Çocuklarına duygusal güvenlik sunmayı öğrenirler.
Çocuğunuzu seansta öğrendiği becerileri evde uygulamaya teşvik ederler.
Aile sistemini değiştirebilecek daha fazla kaynağa sahipler.